G4S Patrol en Response verzorgt sinds enkele jaren voor de NS een aantal diensten waaronder het veilig bevrijden van opgesloten liftpassagiers. Medewerker backoffice & planning Claude van der Linden: “Contractueel is afgesproken om onze medewerkers daarvoor op te leiden en opgeleid te houden. Na lang zoeken hebben we vanuit G4S besloten om de opleidingen onder te brengen bij LiftAcademy.”
Geen verplichte klassikale theorie
Waarom viel de keuze op LiftAcademy? “Voornaamste reden is het feit dat zij onze medewerkers in de mogelijkheid bieden om de theorie via een e-learningmodule te leren. Onze medewerkers werken voornamelijk ’s avonds en ’s nachts. Dan wil je ze niet nog eens belasten met een verplichte klassikale opleiding overdag. Dankzij e-learning kunnen zij het theoriegedeelte op een voor hen gunstig moment volgen.”
Praktijk op locatie
“Wat ook erg prettig is: bij LiftAcademy kunnen medewerkers het praktijkgedeelte van de opleiding volgen op een locatie waar G4S werkzaamheden verricht. Doordat de trainer van LiftAcademy ons op zo’n locatie wegwijs maakt, kunnen onze medewerkers nog praktijkgerichter trainen.”
Goede ondersteuning vanuit de backoffice
Hoewel e-learning en trainen op locatie de belangrijkste redenen voor G4S vormden om de samenwerking aan te gaan, onderstreept Van der Linden ook het belang van een goede backoffice. “Wat G4S betreft voldoet de backoffice van LiftAcademy ruimschoots aan onze criteria. De planningen zijn gedegen en hun bereikbaarheid is uitstekend.”
Kwaliteit leveren
“Bij G4S hebben we als uitgangspunt dat we kwaliteit aan onze opdrachtgevers willen leveren. Datzelfde verlangen we ook van onze leveranciers. Liftinstituut belooft niet alleen een hoge kwaliteit te leveren, maar komt alle afspraken ook na. Juist dat vinden wij ook belangrijk in de samenwerking.”